Wilhelm Risberg ny VD för Lindbäcks Boende AB

Lindbäcks Group AB är inne i en expansiv tillväxt och nu utser styrelsen en ny VD för affärsområdet Boende.

Lindbäcks Group AB består av tre affärsområden; bygg, fastigheter och boende. Nu har styrelsen utsett Wilhelm Risberg till ny VD för Lindbäcks Boende. – Wilhelm har varit med oss under lång tid och är den som ansvarar för försäljning och marknad på Lindbäcks. Styrelsen har stort förtroende för Wilhelm och när vi nu väljer att satsa offensivt på utveckling av egna projekt känns det naturligt att Wilhelm axlar VD-rollen, säger Stefan Lindbäck, VD Lindbäcks Bygg.

Lindbäcks Boende är ett relativt nytt affärsområde inom Lindbäcks Group. Sedan tidigare finns Lindbäcks Bygg där vi projekterar och bygger åt andra och åt oss själva, Lindbäcks Fastigheter där vi äger och förvaltar och nu även Lindbäcks Boende där vi ska utveckla och sälja.

– Lindbäcks är inne i en expansiv tillväxt och det känns väldigt roligt och spännande att få förtroendet att leda Boende, säger Wilhelm Risberg, VD Lindbäcks Boende, och sedan tidigare vice VD och marknadschef på Lindbäcks Bygg.