Lindbäcks får vaccinera sina anställda

Precis som för andra större företag har Region Norrbotten nu gett Lindbäcks Bygg ok att vaccinera sin personal. Det handlar om 150 doser som ska fördelas enligt Folkhälsomyndighetens riktlinjer.  – Det känns bra att vi kan stötta upp regionen och erbjuda vaccinering av våra anställda. Det är många som ser fram emot att bli vaccinerade och vi är glada om vi kan hjälpa till att skynda på processen, säger Eva Lidén, Tf HR-chef.

Första dosen vaccin kommer att ges preliminärt under vecka 24. Beslutet gällande vaccinering och prioritering ​är taget av Region Norrbotten.

–Vi har skickat in en åldersfördelningslista till regionen och om fler vill ha vaccination på arbetsplatsen än de antal vaccin som vi har att erbjuda kommer vi att göra en åldersmässig prioritering. Det är den prioriteringsordning som gäller utifrån Folkhälsomyndighetens och Region Norrbottens riktlinjer, säger Eva Lidén.

Sköterskor från Jobbhälsan kommer att vaccinera på plats i Öjebyn och på Haraholmen.

– Vi erbjuder vaccinering mot covid-19 för att bidra till en säker och trygg arbetsmiljö där ingen ska bli sjuk på jobbet men också för att vara behjälplig med en samhällsinsats för att påskynda att befolkningen blir vaccinerad, säger Eva Lidén.