Bygg hållbart till fast pris

P R E S S M E D D E L A N D E. Vi bygger industriellt producerade flerbostadshus i trä. En process där vi har hög kontroll gällande säkerhet, kvalitet, leverans och projektets ekonomi. En stor fördel för våra kunder som kan känna en trygghet i sitt investeringsbeslut trots ett instabilt marknadsläge. – Eftersom vi har kontroll på hela processen för våra projekt kan vi lova våra kunder ett fast pris, säger David Sundström affärschef på Lindbäcks Bygg.

Bostadsmarknaden har i många fall pausat sina nybyggnadsprojekt trots att efterfrågan efter bostäder fortfarande är hög. Inte minst i norra Sverige där man behöver fler bostäder för att kunna ta emot den inflyttning som behövs för de stora industrisatsningarna så som H2 Green Steel och Northvolt.

– Vi vill såklart bidra till bostadsbyggandet och har funderat över hur vi kan stötta investerare och beställare i deras beslut, oavsett om det är här uppe i norr eller söderut. Med vårt byggsystem som ger oss kontroll över hela projektet vågar vi därför sticka ut hakan och säga att vi kan bygga till fast pris.  Det enda som har en viss osäkerhet är inköpskostnaderna och därför bör det vara en ganska snabb process mellan kontrakt och uppstart av bygget.

Lindbäcks har alltid har jobbat med svenska leverantörer på en svensk marknad. Så även om vi är beredd att ge ett fast pris innebär det inte att vi kommer att gå ner i kvalitet i vår produkt. Även i oroliga tider är det viktigt att komma ihåg att bostäderna ska hålla över tid.

Erbjudandet om fast pris gäller därmed vår ordinarie produktkvalitet med samma fördelaktiga hållbarhet och med samma möjligheter för kunden att påverka gestaltning och bostadslösning.

Intresserad av att veta mer? Kontakta gärna David eller Hanna för mer information.