Lindbäcks bygger hyresrätter åt Framtiden i Göteborg

Framtidens Byggutveckling AB satsar stort på nyproduktion av bostäder i Göteborg. Nu är det klart att Lindbäcks får bygga 152 hyresrätter i Titteridamm, Angered med byggstart hösten 2019. – Göteborg växer och vi är glada över förtroendet från Framtiden. Det är ett mycket fint projekt med stomme och fasader i trä som kommer att ge en varm och inbjudande känsla till kvarteret, säger Alf Lindeberg, affärsområdes-ansvarig för Lindbäcks på Västkusten.

Det nya kvarteret i Titteridamm ligger bara ett stenkast från Angered centrum och består av 152 lägenheter fördelade i fyra hus med loftgångar, vilket ger både avskildhet för privatliv samtidigt som det skapar sociala ytor att vistas på vid entréer.

– Projektet i Titteridamm är ett mycket intressant projekt och följer vår strategi att bygga med olika stommaterial och i detta fall trästomme. Med vår stora projektvolym har vi förmånen att ha olika strategier för ett effektivt byggande som kan anpassas i varje enskilt projekt. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Lindbäcks, säger Lars Carlsson, chef för Projektavdelningen på Framtiden Byggutveckling

Lindbäcks har just överlämnat ett trähusprojekt på Lindholmen till kunden SGS Studentbostäder och ser nu fram emot att starta upp bygget i Titteridamm.

– Det känns roligt att vara en del av tillväxten i Göteborg med ett sådant fint och stilrent trähusprojekt. Vi kommer att påbörja markarbeten i september och börjar producera våra färdiga moduler i den nya fabriken på Haraholmen i Piteå i början av januari 2020, säger Alf Lindeberg.

Lägenheterna i Titteridamm kommer att ägas och förvaltas av Poseidon

Arkitekt: Krook och Tjäder.