Nu lanseras Lindbäcks Live

Nu får Lindbäcks bostadsrättsköpare följa produktion och bygget av sina lägenheter från köp fram till inflyttning. Med en digital lösning via telefonen får kunderna återkommande uppdateringar genom hela processen. – Det är speciellt att flytta in i en nyproducerad lägenhet, kanske den största investering man gör i sitt liv, och vi vill göra byggtiden till en positiv upplevelse fram till inflytt och stärka relationen till kunderna. Vi ser redan nu att intresset är stort, säger Markus Holmlund, VD Lindbäcks Boende.

Lindbäcks Live har inspirerats av bilindustrin där bland annat Volvo gör utskick med information om tillverkningen till kunder som köpt en ny bil. De första utskicken har i höst gått ut till de kunder som köpt bostadsrätter i Brf Skogsstjärnan i Vega, Haninge.

Alla inlägg bildar en grafisk tidslinje där kunden kan gå tillbaka och se hur bygget fortskrider och hur lägenheten tillverkas. – Våra inlägg kommer att visa hela processen, allt från tomtmark innan byggstart, genom produktion i fabriken, på bygget och fram till nyckelutlämning. Brf Skogsstjärnan är först ut men tanken är att vi ska använda Lindbäcks Live i alla våra egenregiprojekt, berättar Markus Holmlund.

Brf Skogsstjärnan är ett projekt i Sunt Boende AB. Skogsstjärnan ligger i Vega, Haninge och består av 117 lägenheter. Första inflyttning är planerad till hösten 2020.