Felanmälan

Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv kontrollera vissa punkter. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du lägga in en felanmälan via Mina sidor.

Akuta ärenden
För akuta ärenden (t ex elfel, läckage, avloppsstopp eller trasig kyl/frys) som uppstår utanför normal arbetstid, kontakta vår jour, NVS 0911-137 01. En felanmälan till NVS som ej är av akut karaktär kan komma att debiteras hyresgästen.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring alternativt flippa upp automatsäkring om någon har löst ut. Säkringar är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ange gärna produkt- och modellnummer när du lägger in din felanmälan på Mina sidor. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys, spis samt fläkt) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår jour. Kostnad för upplåsning faktureras av jouren direkt till hyresgästen.

Felanmälan via Mina sidor
För ärenden som inte är akuta kan du enkelt felanmäla genom att logga in på Mina sidor.