Lindbäcks bygger 51 bostadsrätter åt Rikshem i Knivsta

Lindbäcks har tecknat ett samarbetsavtal med Rikshem som är en av Sveriges största privata fastighetsägare. Det är inom det avtalet som det första projektet nu kontrakterats där 51 bostadsrätter kommer att uppföras i Knivsta. Projektet är den första etappen i området om totalt ca 150 lägenheter, där såväl bostadsrätter, hyresrätter, trygghetsboenden och kooperativa hyresrätter ska byggas.

– Vi är glada över att nå en överenskommelse för nyproduktion av bostäder i Knivsta där projektet blir det första som utförs inom ramen för vårt samarbetsavtal. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete där våra organisationer kompletterar varandra väl med oss som helhetsleverantör av ett nyckelfärdigt boende och Rikshem som fastighetsutvecklare, säger Stefan Lindbäck, VD på Lindbäcks Bygg AB.

– Det här är startskottet för vår satsning på produktion av bostadsrätter. Särskilt roligt är att det sker i Knivsta som ligger strategiskt mellan Stockholm och Uppsala. Vi har ett stort intresse för lägenheterna där redan över 50 % är tecknade, säger vd Jan-Erik Höjvall. Byggstart sker i oktober 2013 och första inflyttning i september 2014.