Felanmälan

Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv kontrollera vissa punkter. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du lägga in en felanmälan via Mina sidor.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring alternativt flippa upp automatsäkring om någon har löst ut.

 

Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ange gärna produkt- och modellnummer när du lägger in din felanmälan på Mina sidor. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

 

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

 

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

 

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår jour. Kostnad för upplåsning tillkommer och faktureras av jouren.

 

KONTAKTA OSS
För brådskande ärenden (t ex större vattenläckor) som dyker upp utanför normal arbetstid, kontakta vår jour.

Piteå: NVS, tel 0911-137 01

 

Felanmälan via nätet

För ärenden som inte är akuta kan du enkelt felanmäla genom att logga in på Mina sidor eller kontakta områdesansvarig.