Felanmälan

Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv kontrollera vissa punkter. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du lägga in en felanmälan via Mina sidor.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring alternativt flippa upp automatsäkring om någon har löst ut.

 

Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ange gärna produkt- och modellnummer när du lägger in din felanmälan på Mina sidor. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

 

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys, spis samt fläkt) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

 

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

 

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår jour. Kostnad för upplåsning faktureras av jouren direkt till hyresgästen.

 

KONTAKTA OSS
För brådskande ärenden (t ex större vattenläckor) som dyker upp utanför normal arbetstid, kontakta vår jour, NVS 0911-137 01.

 

Felanmälan via nätet

För ärenden som inte är akuta kan du enkelt felanmäla genom att logga in på Mina sidor eller kontakta områdesansvarig.