Felanmälan

Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv kontrollera vissa punkter. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du kontakta oss med hjälp av portal.lindbacks.se.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring

Kyl- eller frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i handfatet eller under badkaret är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen.

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning tillkommer och är för närvarande 500,-.

KONTAKTA OSS
För brådskande ärenden (t ex större vattenläckor) som dyker upp utanför normal arbetstid, kontakta vår jour.

Piteå: NVS, tel 0911-137 01
Luleå: SOS, tel 0920-174 78

Felanmälan via nätet
För ärenden som inte är akuta kan du även kontakta oss genom att logga in och rapportera felet här: portal.lindbacks.se