Felanmälan

Innan du anmäler fel i lägenheten kan du själv kontrollera vissa punkter. Lyckas du inte lösa problemet själv kan du kontakta oss med hjälp av mina sidor via portal.lindbacks.se.

Strömlöst?
Kontrollera säkringarna i säkringsskåpet. Byt ev. trasig säkring.

Kyl, frys eller spis ur funktion?
Kontrollera att stickproppen sitter ordentligt fast i eluttaget. Ha gärna produkt- och modellnummer i beredskap när du ringer oss. Det gör det lättare för oss att snabbt åtgärda felet. Uppgifterna finns ofta angivna på en skylt inne i kylen eller frysen samt på baksidan av spisen.

Trasiga glödlampor?
Lysrör, glimtändare och glödlampor (även i kyl, frys och spis) är förbrukningsmaterial och byts av hyresgästen själv.

Problem i ett avlopp?
Avloppsstopp i diskho eller handfat är ofta lätt att åtgärda och ska i första hand rensas av hyresgästen. Golvbrunn i duschen rensas regelbundet från hår.

Utlåst?
Om du blir utlåst – ring vår fastighetsjour. Kostnad för upplåsning betalar du själv och faktureras direkt av fastighetsjouren.

 

KONTAKTA OSS

Felanmälan via nätet

För ärenden som inte är akuta kan du enkelt felanmäla genom att logga in på Mina sidor via portal.lindbacks.se eller kontakta er områdesansvarige.

 

För brådskande ärenden (t ex större vattenläckor) som dyker upp utanför normal arbetstid, kontakta vår jour.

Telefonnummer till jouren hittar du här.